Diumenge, 3 de desembre de 2017

Marta Rovira: "Som aquí com a representants legítims de la ciutadania per denunciar l’aplicació del article 155”

El món local s’ha trobat avui amb Marta Rovira per fer palès el compromís del municipalisme amb la República i per fer avançar la societat socialment i econòmicament

Aquest diumenge la secretària general Marta Rovira ha mantingut una trobada amb el món local d'Esquerra Republicana a Barcelona. A les portes d'unes eleccions convocades il·legítimament, Rovira ha volgut compartir amb alcaldes i alcaldesses i portaveus dels grups municipals de grans ciutats i metropolitans la situació del país i donar-los les gràcies "per la seva implicació, empoderament i compromís" i els ha recordat que són "peces imprescindibles d'aquest camí de construcció republicana".

La secretària general republicana ha aprofitat per denunciar la persecució a la qual han estat sotmesos alcaldes i alcaldesses per part de la fiscalia general de l'Estat per haver donat suport al referèndum de 1-O. També ha denunciat la manipulació mediàtica que es va produir amb motiu del viatge a Brussel·les de 200 alcaldes per donar suport al govern legítim de Catalunya i ha aprofitat per negar categòricament que el viatge es financés amb recursos públics.

Rovira també ha recordat els efectes perniciosos per als ajuntaments que ha tingut l'aplicació de l'article 155 i la intervenció de les finances de la Generalitat, dirigides pel vicepresident Oriol Junqueras, "que ha colpejat directament a les entitats del tercer sector i a les inversions o projectes per a la ciutadania dels ajuntaments que han quedat suspesos, aturats o eliminats".

Davant de 160 alcaldes i alcaldesses i portaveus, la número dos republicana ha explicat que "davant la situació de persecució i intimidació, que pot acabar afectant serveis bàsics i a la ciutadania, nosaltres el que fem és intentar, protegir, empoderar i reforçar la base del nostre sistema polític que són els ajuntaments".

Per acabar la seva intervenció, Marta Rovira s'ha dirigit al món local d'Esquerra Republicana dient-los que "avui aquí ens conjurem per participar en les eleccions del 21-D i tornar a obtenir el mandat democràtic que faci que el nostre país pugui continuar, també des dels ajuntaments, construint la República".

L'acte a comptat també amb les intervencions d'Isaac Peraire, vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització i actual alcalde de Prats de Lluçanès, i amb en Marc Sanglas, secretari de Política Municipal.

Foto de grup dels participants a la trobada del món local d'aquest diumengbe