Dissabte, 2 de desembre de 2017

Rovira: "Nosaltres sempre defensem pacíficament la democràcia davant del bloc del 155, que la imposa a cops de porra, empresonant i prohibint"

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha assegurat aquest dissabte que "nosaltres sempre defensem pacíficament la democràcia i això és exactament el que ens diferencia del bloc del 155, que la imposa a cops de porra, empresonant i prohibint, i a cop de decret".

Rovira ha fet aquestes declaracions al Concert per la Llibertat que s'ha fet aquesta tarda a l'estadi de Montjuïc per reclamar la llibertat dels presos polítics. L'acte, amb una quarantena d'artistes a l'escenari i lectura de missatges a càrrec de familiars i amics, ha reunit més de 40.000 persones. La recaptació es destinarà a la caixa de resistència de l'ANC i Òmnium.

"Avui som aquí per recordar que tenim a la presó un govern escollit democràticament pels ciutadans de Catalunya", ha insistit Rovira. Un govern "legítim i legal", que és a la presó "per haver estat fidel al programa electroral i al resultat d'unes eleccions legals i legítimes i per haver fet allò que una majoria dels ciutadans de Catalunya els va encomanar a les urnes".

La secretària general d'Esquerra ha conclòs que "continuarem defensant la democràcia pacíficament" i que, per fer-ho, "tenim una gran cita el 21 de desembre per demostrar que volem continuar escollint democràticamernt el futur d'aquest país".

Entre la delegació d'Esquerra Republicana que assistit al concert també hi havia el diputat al Congrés Gabriel Rufián i altres càrrecs del partit com Isaac Peraire, Alba Vergés, Gerard Gómez, Alba Vergés, Anna Caula, David Rodríguez, Fabian Mohedano, Ferran Civit i Teresa Vallverdú, entre d'altres.

Marta Rovira, al costat de Gabriel Rufián, atenent els mitjans durant el concert