Dissabte, 31 de gener de 2015

Alfred Bosch presenta Catalunya Sí Girona, una plataforma de suport a Maria Mercè Roca com a alcaldable per ERC

Aquest matí s’ha presentat al Centre Cívic Sant Narcís la plataforma Catalunya Sí - Girona integrada per membres de la societat civil gironina que donen suport a Maria Mercè Roca com a alcaldable republicana a la ciutat. Alfred Bosch, diputat al Congrés i candidat a l’alcaldia de Barcelona per ERC ha intervingut en l’acte per explicar el projecte que aquesta formació té per les capitals catalanes i el paper que han de jugar en la construcció del nou país. Bosch ha explicat que 'les capitals del país són essencials i tenen un paper crucial en el procés cap a la independència. És des de les grans ciutats que hem de construir el nou país'.

Bosch ha proposat un salari mínim de ciutat ja que 'qui pot viure a Girona o a Barcelona amb un salari mínim de 648 euros? És una indignitat. Hem de mobilitzar-nos per elevar aquest llindar'. Per la seva part Maria Mercè Roca ha reivindicat el paper que les persones provinents de la cultura, el coneixement, l’empresa, els moviments socials i veïnals tenen per Esquerra en la definició d’un projecte progressista, de regeneració democràtica i construcció nacional com el que ella encapçala a Girona.

Catalunya Sí Girona està integrada per persones vinculades a la ciutat de Girona i fins al moment s’hi han adherit Ramon Brugada, metge cardiòleg; José Antonio Donaire, geògraf i expert en turisme; Josep Ma. Terricabras, filòsof; Ramon Ripoll, arquitecte; Eudald Camps, crític d'art; Ferran Oliveira, empresari implicat en moviments veïnals; Germà Capdevila, periodista i advocat; Xavier Carmaniu, historiador i periodista; Albert Rossich, filòleg i professor universitari; David Pujol, editor i pedagog; Dolors Bassa, sindicalista; Dolors Batallé, tècnica administració pública; Elisabet Terrades, consultora de sector públic; Emili Ayats, metge oftalmòleg; Eva Mesa, empresària; Ferran Oliva, activista independentista; Imma Fuyà, activista independentista; Jaume Fàbrega, crític gastronòmic; Josep Vicenç, economista; Josep Vila, professor de secundària; Pau Marquès, músic; Pep Torner, dinamitzador cultural; Pep Valsalobre, filòleg i professor universitari; Oriol Costa, empresari sostenibilitat; Carles Malaret, membre de moviments veïnals; Xavier Rué, marxant; Jordi Barris, psicòleg infantil; i Ricard Calvo, psicòleg socioeducatiu, que ha conduït l’acte.

Alfred Bosch durant la presentació de Catalunya Sí Girona