Dimecres, 23 de maig de 2012

Amorós arrenca al conseller Mena el compromís de salvar els llocs de treball de persones discapacitades, les entitats i els orientadors laborals

ERC aconsegueix el compromís del Govern de salvar les entitats, mantenir els contractes dels Centres Especials de Treball i mantenir els orientadors laborals del SOC fins a 31 de desembre i aplantillar-los el 2013.

El portaveu adjunt del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Oriol Amorós, ha demanat al conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, compromisos concrets amb els col·lectius més difícils d’inserir al mercat laboral, com són les persones discapacitades o amb malaltia mental, davant l’actitud hostil del Govern del PP en els seus pressupostos’ i que li ha recordat que “des de que és Conseller hi ha 150.000 aturats més, 120.000 aturats sense prestació més i 76000 famílies més sense cap ingrés”.

El diputat d’ERC ha explicat que amb els actuals pressupostos 34000 persones quedarien sense ser atesos, 12000 sense inserció laboral, 2500 persones discapacitades perdrien la feina i 900 treballadors i treballadores de les entitats.

Al llarg del debat produït, finalment, el Govern s’ha compromès a garantir la pervivència de les entitats que fan inserció laboral de persones discapacitades, cosa que Amorós ha celebrat però ha afegit que “demanarem que es concreti aquest compromís en una moció que presentarem al proper Ple i, sobretot, mitjançant un compromís escrit directe del Govern a les entitats afectades”.

Pel que fa a les persones que fan orientació laboral als aturats, 300 persones que segons els pressupostos del PP es quedarien sense feina la meitat al 30 de juny i l’altra el proper 31 de desembre, Amorós també ha arrencat el compromís del Govern de prorrogar tots els contractes fins a final d’any i incorporar-los a la plantilla de la Generalitat a partir de l’ú de gener del 2013.

Per altra banda, Amorós ha exigit al Conseller Mena que no es desentengui dels Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) ja que “són la única opció que tenen els nois i noies que suspenen l’ESO de tornar a incorporar-se als ensenyaments reglats i l’utilitzen un 40% dels nois que suspenen la ESO” i cal, per tant, “que es comprometi amb els centres que en fan per a l’any vinent o, sinó, milers de nois i noies vagaran pels carrers sense oportunitat de millorar la seva ocupabilitat”.