Dimecres, 23 de maig de 2012

Amorós: ‘Lamentem que els autònoms s’hauran d’esperar a que el PP doni llum verda a CiU’

Els vots del PP i de CiU han rebutjat l’inici de la tramitació de la Proposició de Llei en suport de l’emprenedoria i el treball autònom presentada per Esquerra Republicana. El diputat d’ERC, Oriol Amorós ha afirmat ‘que cal donar un marc favorable a l’emprenedoria ja que va crear 98000 llocs de treball al 2011 com no ha fet ningú més.’

‘Avui, però, lamentem que els autònoms s’hauran d’esperar a que el PP doni llum verda a CiU que acata les seves imposicions: que votin en contra qualsevol iniciativa d’ERC encara que hi estiguin d’acord i que abans s’ha d’aprovar la llei Estatal del PP sobre emprenedors abans de fer res a Catalunya’.

El diputat Oriol Amorós ha assegurat que ‘l’any passat van morir a Catalunya 107.000 empreses d’autònoms, un 20% negocis perfectament viables però amb un problema de successió, un 30% perfectament viables com a negoci però sense accés al finançament”. Davant aquesta situació, el portaveu adjunt d’ERC ha assegurat que ‘no podem restar impassibles davant la pèrdua de teixit empresarial’. Per aquest motiu, Esquerra Republicana ha presentat una Proposició de Llei amb ‘l’objectiu de potenciar l’activitat econòmica a través de donar un nou i potent impuls a la iniciativa emprenedora fonamentalment en l’àmbit dels autònoms, micro i petita empresa i de l’economia social com les cooperatives que incrementi l’ocupació’.

Amorós ha recordat que fa un any el Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement (CAREC) va demanar en un informe que es tirés endavant una Llei de suport a l’emprenedoria fa 18 mesos i que encara no s’ha fet. En aquest sentit, ha afirmat que ‘sembla que vulguin que sigui l’Estat qui la faci primer i continuar amb la subsidiarietat. És important que legislem primer’. ‘Aquest Govern no té iniciativa, hi ha moltes coses que es poden fer de gran impacte i baix cost’, ha reblat.

El diputat d’Esquerra Republicana ha insistit en la necessitat de ‘crear un marc favorable a les iniciatives emprenedores’ i ha manifestat la voluntat de ‘generar una cultura que no penalitzi els que s’arrisquen’. ‘Al contrari’, ha afegit, ‘creiem que cal premiar la gosadia, i això val tant per als autònoms com per al país’.

Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que  abarateixen l'acomiadament
Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que abarateixen l'acomiadament