Dimecres, 5 de setembre de 2007

Bernat Joan alerta sobre la situació de la població gitana a Bielorússia

Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra, ha manifestat la seua preocupació per la situació en què es troba la població roma (gitana) a Bielorússia. "No ens sorprèn", ha declarat Joan, "que, en un règim de les característiques del de Timoxenko, se segueixi una política d’eslavització de tota la població, siguin quines siguin les seues característiques culturals, però això no ens ha de fer perdre de vista que, com a europeus, tenim algunes responsabilitats en aquest afer".

Segons el secretari de Política Internacional d’Esquerra, "el poble roma és especialment vulnerable a règims dictatorials com el de Bielorússia, a causa de les característiques d’organització social que presenta, però el nostre compromís amb la diversitat inclou, per descomptat, els seus drets". Per al dirigent d’Esquerra, “els roma no poden competir d’igual a igual en defensa dels propis drets en el context bielorús, on la dissidència i la diversitat són perseguides sistemàticament”. D’acord amb Joan, “la Unió Europea ha d’exigir llibertat d’expressió i drets ciutadans i culturals per a la població romaní de la qual fou república soviètica i avui constitueix una rèmora dictatorial d’aquell antic règim”.

Bernat Joan