Dimarts, 13 de febrer de 2007

Bernat Joan demana més "europeisme social"

En una intervenció al ple d'Estrasburg, l'eurodiputat d'Esquerra ha instat el Consell i la Comissió Europea a reforçar el model social europeu a fi de fer d'Europa la referència mundial en termes de desenvolupament sostenible i el punt de confluència entre progrés econòmic i drets socials.

Bernat Joan ha apostat per un "europeisme social" que no només garanteixi les condicions idònies per al bon desenvolupament de l'activitat econòmica i dels mercats de treball, sinó que també tingui en compte "la millora dels estàndards educatius, la decidida inversió en formació contínua i el reforç de la recerca. Només així podrem afrontar els reptes i les oportunitats que ens planteja la globalització econòmica".

Joan ha afegit que Europa no es pot concebre com una illa de prosperitat i desentenent-se de la justícia global, i ha instat les institucions europees a promoure l'educació als països en desenvolupament i a millorar l'eficàcia de l'ajut al desenvolupament. "Aquests dos pilars", ha afegit l'eurodiputat eivissenc, "han de crear l'equilibri necessari per fer un món més harmònic".

Bernat Joan