Dilluns, 25 de juny de 2007

Bernat Joan: 'La crisi constitucional de la Unió Europea s'ha tancat en fals'

Davant l'acord a què s'ha arribat per desencallar la crisi constitucional a la UE, Bernat Joan, secretari de Política Internacional i Unió Europea d'Esquerra, s'ha mostrat convençut que "la crisi constitucional de la Unió Europea s'ha tancat en fals". Segons Joan, "allò que ens cal, especialment als pobles no representats davant la UE, a les nacions sense estat, és més Europa. En la mesura que Europa surti políticament reforçada i els estats, correlativament, perdin sobirania, existirà espai per a la pròpia realització de les nacions sense estat". El fet que s'hagi optat per mantenir el sistema de tractats entre estats, en comptes d'obrir un autèntic procés constitucional, "no garanteix en absolut que el tercer pilar fonamental en la construcció europea, els pobles, hi tengui un paper acceptable".

Segons el dirigent republicà, s'ha d'obrir un debat en profunditat per fer "aquella passa endavant que Europa necessita: la seua consolidació com a entitat política supraestatal que permeti obrir el joc polític a tots els seus components i, alhora, cohesionar-se com a projecte de futur. Els catalans continuam confiant en Europa, però tenim el compromís de treballar per redireccionar la seua actual deriva".

Bernat Joan