Divendres, 14 de setembre de 2007

Bernat Joan: 'Les amenaces de Sèrbia a Kosovo són inacceptables'

Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra ha manifestat que “les amenaces de Sèrbia a Kosovo són inacceptables”, davant l’avís de Sèrbia que en cap cas no podrien acceptar un Kosovo independent. Segons Joan, “als Balcans s’ha demostrat més clarament que enlloc que la defensa d’unitats imposades no pot conduir a res de bo, sinó que, en diverses ocasions, ha desembocat en episodis de violència increïbles en el context de l’Europa dels nostres temps”. Davant l’ús de la força, Joan propugna “la defensa del dret d’autodeterminació i l’exercici democràtic d’aquest dret”.

Així mateix, el secretari de Política Internacional d’Esquerra ha afirmat que “Kosovo només es pot construir com a estat lliure sobre les bases de la democràcia i de la pluralitat política” i aquesta pluralitat política “hauria d’incloure canals de participació en la vida democràtica kosovar de les diverses minories nacionals, començant per la més nombrosa, que és la minoria sèrbia”. Segons Joan “la visió balcànica del fet nacional no ajuda a la creació d’entitats plurinacionals i integradores” i, en aquest sentit, “seguim amb molt d’interès el procés que s’està portant a terme a la Voivodina, on s’intenta conjuminar la convivència d’hongaresos, serbis, croats, valacs, i d’altres nacionalitats, en un context harmònic i democràtic”.

Bernat Joan