Dilluns, 11 de febrer de 2008

Bernat Joan: “Les declaracions de Solana sobre Kosovo arriben tard”

El Secretari de Política Internacional d’Esquerra, Bernat Joan, ha valorat “positivament” que Javier Solana defensi ara una sortida pactada per a Kosovo, en la línia de la voluntat popular expressada en aquell país. “Està molt bé que Solana, assumint la posició més general dins la Unió Europea, critiqui durament la posició de Rússia en el procés cap a la independència de Kosovo i lamenti els darrers gestos del Kremlin en aquest procés”, ha declarat Joan. “Ara bé, les declaracions de Solana sobre Kosovo arriben tard: en el moment en què els Estats Units i la majoria d’estats membres de la Unió Europea es posicionaren a favor de la voluntat popular kosovar, hauria estat molt interessant que Solana hagués mostrat sintonia amb aquestes posicions, especialment quan pertot arreu se sabia que la política exterior de l’Estat espanyol sobre aquesta qüestió era tota una altra”.

Bernat Joan s’ha mostrat “decebut amb la postura enrocada que està prenent el govern de Sèrbia, que a hores d’ara estaria en condicions de poder mostrar-se prou més obert”. El Secretari de Política Internacional d’Esquerra ha manifestat que, “de la mateixa manera que vàrem celebrar l’elecció de Tadic, i que hem donat suport quan ha calgut a les reformes democràtiques de Kostunica, també ens veiem en l’obligació i en la responsabilitat d’exigir a Sèrbia que afluixi la seua postura, fins ara inflexible, sobre la futura independència de Kosovo”. “Fa unes setmanes, demanàrem a la Unió Europea l’obertura immediata de converses amb Sèrbia per posar en comú la política internacional d’aquell país: avui considerem que cal deixar ben clar a Sèrbia quines han de ser les regles del joc en aquesta qüestió”, ha declarat Joan.

Bernat Joan