Dilluns, 16 de juliol de 2007

Bernat Joan: 'No s'entén com es pot fer més Europa amb menys pressupost'

El secretari general de l'Aliança Lliure Europea, Bernat Joan, ha criticat durament la decisió dels estats que integren el Consell de la Unió Europea de retallar el pressupost de l’any 2008 en 2.100 milions d'euros. "No s'entén com es pot fer més Europa amb menys pressupost", ha afirmat el dirigent d'Esquerra, que ha remarcat "la hipocresia d'aquells que afirmen estar per una consolidació política de la UE alhora que en limiten el pressupost".

Segons Joan, "l’excusa de retallar dèficits pressupostaris nacionals no resulta en absolut vàlida. Efectivament, cal aplicar mesures de contenció pressupostària, però això no s’ha de fer a costa d’un dels projectes polítics més engrescadors del nostre temps". Així mateix, Joan s’ha mostrat esperançat pel fet que "des del Parlament Europeu ja s’han expressat reticències ben fermes i clares a aquesta retallada pressupostària. Esperem que des del Parlament es pugui corregir la retallada al pressupost de la Unió que es preconitza des dels estats membres", ha afirmat el secretari de Política Internacional d’Esquerra.

Bernat Joan