Dimecres, 29 d'agost de 2007

Bernat Joan: 'Tenim dubtes raonables que Vauban representi els valors de la UNESCO'

Davant la proposta de declarar les construccions militars de Catalunya Nord patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO, Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra, s’ha demanat "si el militar francès representa els valors de la UNESCO, més i més tenint en compte que promovent Vauban i la seua obra no només s’afirma aquest personatge, sinó que també es posa en marxa una altra allau de propaganda nacionalista francesa i contra la Catalunya del Nord".

El dirigent d’Esquerra ha manifestat la seua solidaritat amb les entitats nordcatalanes que es qüestionen aquesta decisió i ha advocat "per una transformació de França en el sentit de reconèixer l’acció depredadora i colonitzadora de l’Estat francès en diverses èpoques de la història". Així mateix, ha acceptat que "el discurs de Nicolas Sarkozy en qüestions de política internacional, en relació amb la pluralitat, és millor que el de Chirac i fins i tot molt més acceptable, des del nostre punt de vista, que no el de Mitterrand". Essent així, ha demanat "sensibilitat en relació amb la part nord de la nostra nació, ocupada per França en virtut del Tractat dels Pirineus".

Bernat Joan