Dijous, 8 de novembre de 2007

Bernat Joan: ‘Turquia no pot usar l’antiterrorisme per reprimir les minories’

Bernat Joan, secretari general de l’Aliança Lliure Europea, ha manifestat que “Turquia no pot usar l’antiterrorisme –i, més concretament, la lluita contra el PKK kurd – per reprimir les minories”, després d’una entrevista realitzada amb membres de la coordinadora de l’Insan Haklari Dernegi (Associació pels Drets Humans), a Ankara, encapçalada pel seu president Hüsnis Öndül.

En la reunió de treball amb l’IHD, el seu president ha manifestat la preocupació per l’ús de l’antiterrorisme per part del govern turc per pressionar el conjunt dels kurds i les diverses minories nacionals, especialment l’armènia i la circassiana. Així mateix, H. Öndül ha manifestat que les reformes que l’UE exigeix a Turquia encara són molt lluny de fer-se realitat, especialment pel que fa referència a l’Administració de Justícia i a la llibertat d’expressió, pilars fonamentals de la democràcia. Bernat Joan s’ha oferit a portar les reivindicacions de l’IHD davant l’Aliança Lliure Europea i davant les institucions de la Unió Europea i ha afirmat que “associacions com l’IHD faran possible que Turquia avanci en el seu procés de democratització i d’incorporació plena a Europa, si aquesta és la voluntat majoritària del país”. També ha expressat la voluntat de “col.laborar amb les forces polítiques democràtiques del Kurdistan per aconseguir el reconeixement d’aquesta nació sense estat i dels drets dels ciutadans d’aquest poble”.
Divendres el secretari general de l’ALE es traslladarà a Diyarbakir, on tendrà un encontre amb diferents autoritats kurdes i dissabte farà una reunió de treball amb el grup parlamentari del Partit pel Progrés i la Democràcia (DTP), a la Gran Assemblea Turca, a Ankara.

Bernat Joan