Dimecres, 16 de maig de 2012

Bosch: ‘Pesen més els mitjans de destrucció que els de producció; aquest regne no és raonable’

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha defensat avui les esmenes a la proposta de CiU per a racionalitzar la despesa de l’exèrcit. Bosch ha defensat les emenes de la formació perquè considerava que la moció ‘tot i que està en la línia que defensem, considerem que oblida algunes coses’.

Bosch ha assegurat que ‘en menys d'una dècada han disparat la despesa en un 20 % perquè volien elevar les armes espanyoles al rang de potència, però només van aconseguir enfonsar-nos en la impotència’. Bosch ha preguntat per què ‘fan trampes amb les xifres, i per què no segueixen el criteri OTAN per explicar la despesa militar; per què divideixen en diversos ministeris les partides? Per què no ho agrupen tot en una sola partida, incloent-hi les classes passives militars, la Guàrdia Civil militaritzada, la investigació militar, els organismes autònoms? Bé, ho sospitem, perquè és l'única manera de dir que gastem poc, fins i tot menys que els nostres veïns. Siguin transparents’.

‘No s'entén tampoc per què no anul•len les compres d'armament sofisticat’, sobretot ‘quan un sol caça EF2000 costa el mateix que una universitat sencera, o un submarí S80, el mateix que 5 hospitals’. Bosch s’ha qüestionat que ‘com s'entén que hi hagi milers d'oficials i soldats a la reserva, amb un sou mitjà de 3.000 €, sense fer res?’. Bosch ha posat sobre la taula alguns detalls sobre la despesa: ‘el 9 d'abril, el Govern del PP licita una partida de creativitat per a la campanya de reclutament de l'exèrcit. 0,5 MEUR en creativitat? Destructivitat en tot cas. Reclutament? Que no tenim un atur esgarrifós? Que potser falten tropes quan tot Europa redueix efectius? I el publiquen el mateix dia que anuncien retallades de 10.000 MEUR en sanitat i educació. Lleig. O aquests 0,5 MEUR gastats per a la neteja de residències particulars de generals del cos militaritzat de la Guàrdia Civil. Com genera tanta brutícia la benemérita? Lleig. Vostès retallen d'una banda i a l'altra ho gasten en ximpleries, i a sobre de mig milió en mig milió’.

Bosch ha defensat les esmenes perquè ‘no hi ha qui entengui ni qui doni suport a tota aquesta despesa sumptuària sobre les nostres esquenes. És urgent que es debati el tema i es resolgui. Un Regne on es dóna prioritat a les despeses de guerra sobre les del treball; on pesen més els mitjans de destrucció que els mitjans de producció; aquest regne no és raonable, i a aquest regne cal demanar-li contenció, racionalització, austeritat i una mica més de sentit comú’.

Alfred Bosch