Dimecres, 19 de novembre de 2014

S’equivoquen si pensen que el procés sobiranista català s’interromp amb querelles

El portaveu d'ERC al Congrés, Alfred Bosch, ha advertit al govern espanyol que ‘s'equivoca si pensen que el procés sobiranista català s'interromp a força de querelles’ i ha afirmat que la querella del fiscal general de l'Estat, Eduardo Torres-Dulce es dirigeix en realitat als ‘milions de catalans que van votar el 9 de novembre’.

Segons Bosch, el govern utilitza la fiscalia com ‘un instrument polític més, tal com ha va fer amb el Tribunal Constitucional’ i ha recordat que l'executiu està fent una ‘explotació política de les institucions per frenar un procés democràtic que ha sorgit de baix a dalt i que lidera el poble de Catalunya’.

Si finalment es presenta la querella aquesta serà una ‘gesticulació més del poder, però no s’evitarà que es continuï reclamant la independència’ i aconseguir ‘si volen que sigui un Estat independent o no’.

‘Entenem que en el 9N qui es va manifestar amb fermesa va ser la gent. Milions de persones van dipositar el seu vot. La querella és contra tota aquesta gent’, ha dit el portaveu independentista. Segons Bosch a les institucions de l’estat ‘els hi costa molt entendre i admetre que hi ha milions de voluntats’ amb el procés. ‘No es pot tallar un procés que surt de l'arrel de la societat catalana’ perquè ‘milions de persones va manar a votar, no es pot personalitzar l’acusació en una, dues o tres persones, sinó que es dirigeix a un poble sencer’, ha sentenciat.

Alfred Bosch