Dilluns, 18 de febrer de 2008

Carod demana a l'Estat que no sigui el darrer en reconèixer la independència de Kosovo

Josep-Lluís Carod-Rovira, vicepresident del Govern, ha descartat qualsevol paral·lelisme de Kosovo amb Catalunya 'ja que són dues realitats diferents'. 'El que sí són iguals són els drets de tots els pobles per decidir el seu present i el seu futur', ha afegit Carod. El president d’Esquerra ha celebrat la implicació de la UE en el procés d'independència de Kosovo com ja va fer amb Montenegro 'perquè això serà una garantia de pau i estabilitat'.

En aquest sentit, Carod, ha demanat al govern espanyol 'que actui amb responsabilitat i amb visió de futur' perquè no sigui l'últim d'Europa en reconèixer Kosovo 'com ja va passar amb altres repúbliques on finalment van haver de fer marxa enrere'.

D'altra banda, el conseller de Governació i Administracions Públiques, Joan Puigcercós, considera que la no acceptació de la declaració unilateral d'independència de Kosovo per part dels dirigents espanyols han suposat 'un ridícul internacional' i ha acusat els governs espanyols, italià i francès de deixar els pobles de Bòsnia-Herzegovina 'abandonats als peus de genocides com Milosevic o Vladic'.

Així mateix, Puigcercós creu que, amb la seva negativa, De la Vega i Rajoy 'han fet el ridícul' i s'han posat a l'alçada de la Rússia de Putin, contrària a les democràcies occidentals. El secretari general d’Esquerra tampoc s'ha oblidat de José Bono, a qui ha acusat de tenir una 'memòria escassa' quan afirma que Espanya no ha d'enviar tropes a Kosovo perquè la independència 'se l'han de defensar ells' quan l'Estat hi té soldats de l'any 1999 sota el mandat de l'ONU.

El conseller independentista creu que la postura de la vicepresidenta del govern i del cap de l'oposició pot voler dir que a la classe política espanyola veu els independentistes catalans 'més forts del que ens imaginàvem'. Per Puigcercós, 'nosaltres som en una banda clara, la del dret a decidir, la de la defensa de les minories, la de la democràcia' i ha afegit que als polítics espanyols els cal 'menjar moltes sopes abans de poder arribar a ser tant cultes i demòcrates com ho ha estat Vaclav Havel', en referència a la independència de Txèquia i Eslovàquia.

Josep-Lluís Carod-Rovira