Dimarts, 3 de juliol de 2007

Cerdà aprova el gir a l'esquerra de Zapatero però el suspèn per la marxa enrere en la descentralització de l'Estat

El president del Grup Parlamentari d'Esquerra al Congrés, Agustí Cerdà, ha detallat la contribució d'Esquerra en el gir en polítiques progressistes que ha començat aquesta legislatura a l'Estat espanyol. La primera meitat del discurs de Cerdà s'ha centrat a constatar com el grup d'Esquerra al Congrés ha estat l'esquerra catalana útil a Madrid, amb la participació des del primer moment en lleis tant destacades com la d'atenció a les persones amb discapacitat i dependència; la d'homologació de matrimonis entre persones del mateix sexe; la Llei del sòl, que obligarà a reservar per llei un 30% del terreny de cada municipi a habitatge social; el nou estatut dels treballadors autònoms; la de finançament de partits polítics, que elimina els donatius anònims, o la derogació del transvasament de l'Ebre. El portaveu independentista també ha recordat com els primers i segons pressupostos de l’Estat van reubicar 400 i 350 milions respectivament per a Catalunya, el País Valencià i les Balears i van aconseguir introduir bonificacions fiscals a les empreses que reinvertien beneficis en modernització i posada al dia.

Cerdà ha enfocat la segona part de la seva intervenció en denunciar que Zapatero "ha estat poc valent en la promesa de descentralitzar l’Estat i evitar que tot passés pel quilòmetre zero de Madrid". El diputat ha interpel·lat el president espanyol i li ha preguntat "on queda l'Espanya plural de Maragall i Zapatero que sovint és tan singular com la del Partit Popular", després que el president de la cambra li hagi impedit culminar una breu cita en català durant la intervenció. En aquest sentit, Cerdà ha recordat a Zapatero els seus incompliments amb l’Estatut i amb les inversions a Catalunya previstes en els pressupostos de l'Estat. El portaveu d’Esquerra ha recordat que Esquerra només reclama "lleialtat i que es compleixi la llei, perquè l'Estatut és llei" i ha deixat ben clar que la insuficiència d’inversió per part de l’Estat espanyol en infraestructures (com per exemple en Rodalies) "afecta tots els ciutadans de Catalunya, votin l'opció política que votin o parlin la llengua que parlin".

Cerdà ha volgut deixat clar que Esquerra "no va venir a Madrid a pidolar, ni a practicar polítiques de peix al cove, sinó a pactar de tu a tu amb el govern espanyol per a dotar-nos d'un marc de convivència entre Espanya i els Països Catalans. Entre vostès, els espanyols i nosaltres els catalans" ha sentenciat.

Agustí Cerdà