Dijous, 10 d'abril de 2014

Després del cop de porta de l’Estat cal prioritzar l’escenari català i internacional

El diputat d’ERC, Jordi Solé, ha defensat la moció que ha estat aprovada pel Parlament per la internacionalització del Dret a Decidir. Solé ha explicat que ‘la moció pretén posar de relleu la dimensió internacional del procés cap a l’exercici del dret a decidir del poble de Catalunya, la importància d’internacionalitzar aquest dret i de portar-lo a la pràctica, a través de la consulta del 9 de novembre’.

El diputat d’ERC ha explicat que ‘després de l’enèsim cop de porta de l’Estat que van rebre el passat dimarts les aspiracions majoritàries del poble català al Congrés de diputats hem de prioritzar els escenaris que ens queden, que són el català i l’ internacional. Hem de configurar nous marcs legals o aprofitar els que ja hi ha, hem de seguir apostant per la batalla dels arguments i les complicitats, sense renunciar al diàleg i a l’acord’.

Esquerra Republicana té molt clar i ‘entenem que aquest escenari internacional anirà guanyant importància, i potser serà decisiu per fer respectar la lliure decisió del poble de Catalunya, sobretot en la mesura que l’Estat persisteixi en aquesta actitud, tan difícil d’entendre des dels paràmetres de la democràcia, de no deixar-nos votar’.

Solé ha insistit que ‘entre l’espai sideral i l’illa de Robinson Crusoe hi ha el món real. Més enllà de les faules d’alguns hi ha el sentit comú. I el que diu el sentit comú és que, si així ho decideix el poble català, Catalunya com estat independent no quedarà aïllada internacionalment ni de la UE. Aquí l’únic que naufraga, perquè no s’entén enlloc, és que no ens deixin votar’ ha reblat Solé.

El diputat d’ERC ha assegurat que cal treballar en aquests aspectes i cal aprofitar la tasca de les entitats de la societat civil que treballen l’àmbit exterior i les comunitats catalanes a l’exterior per internacionalitzar de manera més eficaç el dret a decidir i la consulta.

Jordi Solé