Dijous, 21 de gener de 2016

Dionís Guiteras presenta els principals objectius de la secretaria d'Ens Locals Supramunicipals

El Vicepresident de la Diputació de Barcelona també ha aprofitat la trobada amb consellers de la demarcació per explicar el Catàleg de serveis de l'ens supramunicipal

El secretari de l'Executiva Nacional i Vicepresident de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, ha presentat aquesta tarda davant una trentena de consellers comarcals de Barcelona d'Esquerra Republicana la secretaria d'Ens Locals Supramunicipals, que gestiona. Guiteras ha destacat els principals objectius i accions que es pretenen impulsar, com ara crear una visió transversal per a la creació de la nova República Catalana i treballar per a una organització territorial de l'administració que pugui ser senzilla, propera, transparent i eficaç. També es pretén conèixer a fons el funcionament de tots els ens supramunicipals (diputacions, consells, etc) i garantir la coneixença, la comunicació i la relació entre els representants d'Esquerra Republicana als diferents ens. Tota aquesta tasca, es durà a terme a través d'un treball paral·lel i complementari amb la secretaria de Política Municipal.

'És la primera vegada que tenim una secretaria específica per aquests òrgans', ha destacat Guiteras. 'Es tracta de poder compartir inquietuds i explicar quins serveis podem prestar des de la secretaria. En definitiva, coneixe'ns i posar en comú quins són els reptes i les necessitats i a partir d'aquí canalitzar els recursos tècnics que tenim per donar resposta i ser més eficients', ha afegit. Guiteras també ha volgut destacar que mai s'havia disposat d'una 'eina amb tanta capacitat tècnica per donar resposta a les inquietuds dels consellers comarcals'.

D'altra banda, Guiteras, que també és vicepresident de la Diputació de Barcelona, ha aprofitat la trobada per explicar el Catàleg de serveis 2016 de l'ens supramunicipal. En aquesta edició, s'ha incrementat l'oferta de recursos de tipus econòmic, tècnic i material per tal d'aprofundir, amb criteris d'eficiència, l'assistència prestada als governs locals. Així, el Catàleg d'enguany disposa d'un total de 231 recursos orientats a garantir la cohesió social i l'atenció a les persones, a afavorir el desenvolupament econòmic local, a fomentar l'ocupació i a fer possible l'equilibri territorial i la sostenibilitat ambiental, sempre amb la voluntat última de reforçar l'autonomia dels governs locals.

La Diputació impulsa un model de desenvolupament integral basat en el suport al municipalisme, la diversificació econòmica i el progrés social. Per al proper any, el Catàleg de Serveis té prevista una dotació de 58,6 milions d'euros.

Dionís Guiteras presentant la secretari d'Ens Locals Supramunicipals