Divendres, 30 de desembre de 2005

Educació convocarà més de 12.000 places d'oposicions fins al 2008

El Departament d'Educació convocarà 12.215 places d'oposicions fins a l'any 2008 per reduir el percentatge de persones interines del 19% actual al 8% en tres anys.

Les places beneficiaran el professorat de primària, el de secundària, el de formació professional i el de les escoles d'idiomes. La mesura permetrà complir l'acord signat el passat 10 d'octubre entre el Govern i tots els sindicats presents a la Mesa General de Funció Pública (UGT, CCOO i IAC) per a la reducció del personal interí a l'Administració pública.

Aquesta oferta tan important de places d'oposicions per a mestres i professorat continua la línia iniciada aquest any 2005, en què ja s'han convocat 3.680 places.

Més estabilitat en el sistema educatiu

La consellera d'Educació, Marta Cid, ha destacat la importància que té per als centres educatius i per al conjunt del sistema poder donar estabilitat a les plantilles i ha reafirmat el compromís que va adquirir el Govern de fixar en el 8% del total el percentatge de personal interí.

Cid ha ressaltat que aquesta oferta massiva és una bona notícia per al cos interí i per als professionals que es volen dedicar a l'educació, ja que els permetrà optar a una plaça de funcionari docent.

Marta Cid