Dimecres, 22 d'agost de 2007

El CIDEM va tancar 19 acords de transferència tecnològica entre empreses al 2006

El Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM), organisme adscrit al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, ha tancat a través del Centre d’Enllaç d’Innovació (IRC), 19 acords de transferència tecnològica des d’abril de 2006 a març de 2007.

Del total d’acords, 16 han estat entre empreses catalanes i europees, un entre una empresa catalana i una empresa del Canadà, i en els dos restants el CIDEM ha actuat com a intermediari entre empreses de fora de Catalunya.

El Centre d'Enllaç per a la Innovació a Catalunya (IRC) pertany a la xarxa pública europea més gran del món, IRC Network, integrada per de 71 centres d'enllaç presents en 33 països a Europa, Israel i Xile. Des de fa 10 anys, el Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial és membre d’aquesta xarxa que va ser creada per la Comissió Europea l'any 1995 per donar suport als processos de transferència de tecnologia.

Entre els serveis que ofereix l’IRC es troben el Servei Europeu de Vigilància Tecnològica (AMT), que posa en contacte l’oferta i la demanda del sector, així com serveis d’acompanyament i assessorament en el procés de negociació dels acords de transferència tecnològica internacional.

IRC del CIDEM, centre de transferència tecnològica capdavanter a l’Estat

El 70% dels acords assolits pel CIDEM al llarg del 2006 permetran exportar tecnologia catalana a Europa. Amb aquestes xifres l’IRC es posiciona, per tercer any consecutiu, com a capdavanter entre els set IRC existents a l’Estat i en el tretzè lloc en el rànquing europeu.

Els acords, entre els que destaca la presència del sector TIC, s’han signat amb empreses d’arreu d’Europa (Portugal, Israel, Austria, Suïssa, Holanda, Suècia, Itàlia, França...) i en 7 de les 19 negociacions han intervingut altres membres de les Xarxes de Transferència Tecnològica del CIDEM (assessors, centres de recerca, antenes tecnològiques...). Aquest fet evidencia l’alt grau d’interrelació aconseguit pel conjunt de xarxes amb les que compta el CIDEM per fomentar els processos de transferència tecnològica.

Durant l’any passat, més de 1.000 usuaris catalans (empreses, universitats, centres de recerca...) han entrat en contacte amb el Servei Europeu de Vigilància Tecnològica (AMT), generant 618 expressions d’interès amb empreses europees que han donat lloc a que actualment s’estigui treballant amb 78 possibles col·laboracions per impulsar futurs acords de transferència de tecnologia.

Josep Huguet