Dilluns, 20 d'agost de 2007

El Govern de Catalunya destina 350.000 euros a les zones del Perú afectades pel terratrèmol

La Creu Roja a Catalunya i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) de la Generalitat de Catalunya enviaran en les properes hores, en un segon avió fletat per l’Agencia espanyola de Cooperació Internacional, 3.000 mantes i 1.000 kits de cuina familiars per distribuir ràpidament entre els damnificats pel terratrèmol.

Les 3.000 mantes serviran per cobrir les necessitats immediates de 7.500 persones mentre que els 1.000 kits podran utilitzar-los unes 5.000. La càrrega, amb un total de 45m3 i 6,6 tones de material, està valorada en 43.500 euros.

Aquest és el segon enviament humanitari en pocs dies en el qual participen conjuntament la Creu Roja a Catalunya i l’ACCD. El passat dissabte, 18 d'agost, es va fer arribar a la zona més afectada 2.240 dipòsits d’aigua de 20 litres i 2.200 tendals de plàstic.

David Minoves, director general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària de la Generalitat: “Estem fent un seguiment continuat de la situació i hem acordat fer un segon enviament en resposta a la demanda que ens ha fet Creu Roja Peruana. L’entitat ens ha sol·licitat mantes i kits de cuina i nosaltres els posem aquest material a la seva disposició, ja que entenem que les entitats locals que estan treballant a terreny són les qui millor detecten les necessitats de la zona”.

Per altra banda, en l’enviament que surt aquesta tarda des de Madrid també sortirà un kit de traumatologia amb medicaments del tipus fèrules i immobilitzadors de cap valorat en 3.000 euros que, en aquest cas, farà arribar Farmamundi mitjançant el conveni d’Acció Humanitària que té amb l’ACCD. El material arribarà al districte de Castro Virreina.

350.000 euros a les zones afectades

Segons va anunciar David Minoves, el Govern de Catalunya destinarà 350.000 euros a les zones del Perú afectades pel terratrèmol. Dels quals, 150.000 seran en resposta a la situació d’emergència ocasionada pel terratrèmol i els 200.000 restants per a la reconstrucció de la zona, que es gestionaran a través d’una convocatòria ad hoc a la qual es podran presentar diverses ONG i en la qual també hi participaran l’Ajuntament de Barcelona i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.

El terratrèmol que va sacsejar el Perú el passat dimecres, ha causat forts danys sobretot en habitatges i infraestructures de la zona. Segons dades oficials, 503 persones han mort, 1.042 han resultat ferides i 33.940 habitatges han quedat completament destruïts com a conseqüència de la forta tremolor. A més, diversos centres hospitalaris i les principals infraestructures (carreteres, ponts, etc) es troben en molt males condicions.

David Minoves