Dilluns, 24 d'abril de 2017

El municipalisme d’Esquerra Republicana vol que el superàvit dels ajuntaments sigui retornat a la ciutadania

Una representació del municipalisme d’Esquerra Republicana s’ha reunit aquesta tarda a Sabadell per perfilar les esmenes del Pressupostos Generals de l’Estat. Una de les que es lliuraran al grup parlamentari de Madrid vol modificar la llei per tal que permeti que els ajuntaments puguin utilitzar lliurement els seus superàvits i posar-los a disposició de la ciutadania, ja sigui en forma de polítiques socials, promoció econòmica i ocupació o bé per dur a terme aquelles inversions necessàries per al municipi.

“Farem tot el que calgui per revertir aquesta situació injusta, que situa a la institució més propera a la gent, en l’absurditat de tenir necessitats urgents que cobrir, disposar dels recursos per atendre-les i no poder-les satisfer. Les nostres prioritats són les necessitats de la nostra gent”, ha manifestat Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell en el transcurs de la trobada.

A la sortida de la reunió, Marc Sanglas, secretari de Política Municipal, ha manifestat que “volem posar aquests recursos econòmics a disposició de la ciutadania” i que gràcies al superàvit “podrem millorar els serveis públics, augmentar les partides de serveis socials ajudant als que es queden enrere i executar inversions prioritàries”.

A la reunió convocada per Sanglas han assistit les alcaldesses de Sant Vicenç dels Horts i Sant Quirze del Vallès, Maite Aymerich i Elisabet Oliveras; l’alcalde d’El Masnou, Jaume Oliveras; el de Manlleu, Àlex Garrido; el de Cardedeu, Enric Olivé; l’alcaldessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno, i el regidor de Badalona, Oriol Lladó.

Paral·lelament a aquestes esmenes, Esquerra Republicana està presentant a tots els ajuntaments on té representació una moció en contra de la Llei d’estabilitat pressupostària imposada per Montoro. Aquesta llei ha provocat que els ajuntaments catalans hagin generat un superàvit de 1.200 milions d’euros a l’exercici 2016 i que  acumulin més de 3.000 milions en resultats positius dels darrers cinc exercicis  i que el seu legítim propietari; la ciutadania, no en pugui gaudir.