Dimecres, 8 de juliol de 2015

El Parlament aprova l'impost sobre els pisos buits impulsat per ERC

El ple del Parlament ha aprovat aquest dimecres a la tarda la creació de l'impost sobre els pisos buits, un tribut que gravarà els pisos que siguin propietat d’una entitat financera i que hagin estat desocupats durant més de dos anys sense causa justificada. L'objectiu de la norma és reduir l'estoc d'habitatges buits i potenciar el lloguer social.

'L'impost sobre els pisos buits té objectius que van més enllà dels recaptatoris: mobilitzar pisos i garantir preus accessibles. Els pisos buits haurien d'estar destinats a lloguer social i assequible per a persones amb pocs recursos'
, ha declarat el diputat d'ERC Roger Torrent davant del plenari.

'Aquest impost era una prioritat que Esquerra va introduir al pacte d'estabilitat parlamentària amb CiU al 2012: és inacceptable que hi hagi gent sense casa, i cases sense gent'
, ha afegit Torrent.

El diputat ha explicat, també, que l'impost persegueix 'que no sigui rentable mantenir el pis buit'. O dit d’una altra manera: per primer cop, es grava l’incompliment de la funció social de l'habitatge. La base imposable variarà en funció del total de metres que tingui l'entitat financera, i en restaran exemptes les persones físiques i els habitatges a disposició de programes socials o situats en zones d'escassa demanda.

El diputat d'ERC Roger Torrent davant del plenari