Divendres, 12 de juliol de 2013

El PP evita que Arias Cañete doni explicacions pel Pla hidrològic

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha demanat en la Diputació Permanent d’aquest dijous al Congrés la compareixença del Ministre d’Agricultura espanyol, Miguel Arias Cañete. Bosch ha exigit la compareixença perquè ‘és evident que estem davant d’un atac frontal del PP i del Govern espanyol cap a Catalunya’ perquè ‘fa anys que el ministre Arias Cañete espera una passejada militar que va anunciar l’any 2001’.

Bosch ha advertit que ‘no fa falta que dediquin esforços ni recursos a aquesta batalla, perquè tal com va passar en aquella època, tornaran a perdre-la!’ i ha recordat que ‘Lo riu és vida, i nosaltres sempre estarem al costat de la vida’.

El portaveu independentista ha explicat que el Pla Hidrològic ‘atempta contra les Terres de L’Ebre perquè no contempla el cabdal ambiental mínim exigit per mantenir viu l’ecosistema del Delta, ni inclou les mesures necessàries per a garantir el compliment dels criteris i els objectius de qualitat per a les conques hidrogràfiques que determina la UE mitjançant la directiva marc d’Aigües’.

‘No podem admetre un pla hidrològic per a la conca de l’Ebre imposat des d’interessos absolutament diferents i incompatibles a les Terres de l’Ebre, que ignora els criteris científics del Consell per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre ni els que marca la legislació europea’. El Pla preveu incrementar 445.000 Ha de regadiu, un consum del 77 % del cabal del riu; construir 35 nous embassaments i preveu un cabal ambiental de 3.000 Hm3, en lloc dels 7.305 Hm3 que estableix el Consell per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre. Davant de tot això, Bosch ha interrogat ‘com pensen preservar l’ecosistema del delta de l’Ebre i garantir el compliment de la Directiva marc d’aigües europea’.

Bosch amb una butlleta de les Consultes.