Dimarts, 23 de setembre de 2014

El sentit comú ha guanyat gràcies a la lluita constant dels docents que han revestit les Illes Balears de dignitat

Des d’Esquerra Republicana hem volgut valorar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de les IIles Balears que declara nul el decret que regula el Tractament Integral de Llengües (TIL).

En aquest sentit, la diputada del Parlament de Catalunya Anna Simó, ha dit que 'aquesta sentència demostra la ineficiència d’uns governants que no han volgut escoltar la comunitat educativa ni la Universitat'. Simó ha recordat que les comissions de Cultura i Llengua i d’Ensenyament i Universitats del Parlament de Catalunya van adoptar dues resolucions de rebuig al TIL i a la Llei de l’ús de símbols institucionals, la 505/X i la 589/X respectivament. Per una altra banda, Simó ha destacat: 'avui es pot dir que el sentit comú ha guanyat gràcies a la lluita constant dels docents que han revestit les Illes Balears de dignitat'.

La diputada sectorial d’Educació ha afegit que 'cal recordar que és la segona vegada que el Tribunal tomba el decret que regula el TIL. La primera vegada, el Partit Popular va treure l’endemà un altre decret per tal de que el TIL pogués tirar endavant. Estem a l’espera de quina serà la reacció davant d’aquesta nova declaració d’il·legalitat de les seves lleis'. Finalment, Simó ha dit que 'entenem que els màxims responsables del conflicte educatiu i lingüístic a les Illes, de la falta de diàleg i de recerca dels consens, han d’assumir aquesta segona sentència i les responsabilitats polítiques consegüents. Des de la resta de territori dels Països Catalans sentim aquesta lluita com a nostra ja que la defensa del català a a les Illes és la defensa del català als Països Catalans'.

Manifestació contra el TIL