Dijous, 13 de març de 2014

ERC demana fermesa al Govern perquè el riu Ebre venci l’amenaça del PHN i continuï sent vida

El diputat ebrenc i portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Lluís Salvadó, en la sessió control del Parlament ha demanat al president de la Generalitat ‘fermesa, prioritat, recursos tècnics i jurídics per liderar la denúncia davant dels organismes europeus per tal de tombar de nou l’amenaça d’eixugar el tram final de l’Ebre, una amenaça contra el país’.

Salvadó ha explicat que ‘el problema NO són los nostres pagesos que legítimament volen regar al Montsià o a les Garrigues. El problema són los regadius sense terra i el Delta sense aigua. El problema són unes reserves especulatives per a uns regadius que no existiran mai, i que l’anunciat ‘Gran Pacto Nacional del Agua’ del Ministre Cañete, ens durà al mercadeig de l’aigua de paper, als transvasaments entre conques i a la privatització de l’aigua per assolir els mateixos objectius que perseguia el PHN del 2001’.

El diputat ebrenc ha reclamat al president que ‘convoqui de forma immediata la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre perquè anem tard’. Salvadó ha reconegut al president la tasca de coordinació entre departaments i el treball conjunt entre Govern, comunitat científica i la Plataforma de Defensa de l’Ebre que sumat al consens parlamentari ha de ‘continuar fent força en un litigi que serà llarg, que avui hem d’afrontar amb els recursos limitats que ens dóna el fet de ser encara una comunitat autònoma, i que esperem afrontar, més d’hora que tard, amb més eines, les eines que ens donarà el fet de ser un Estat’.

El portaveu adjunt i diputat ebrenc al Parlament, Lluís Salvadó

13.3.2014