Dimecres, 19 de desembre de 2007

Esperança Marí afirma que ‘la internacionalització de les empreses de les Balears ha de formar part de l’agenda del Govern’

La diputada d’Esquerra dins la coalició Eivissa pel Canvi, Esperança Marí, en una intervenció en el ple del Parlament de les Illes Balears, en el debat sobre la Llei de pressupostos per a l’any 2008, ha instat el Govern a promoure la internacionalització de les empreses de les illes Balears. Marí ha manifestat que “les illes Balears hem d’actuar, de cara a l’exterior, amb mentalitat de país, sense provincianismes ni autocensures. S’ha de ser directament al món, i s’ha de fer promoció dels nostres productes arreu del món. En una economia cada vegada més globalitzada hem de poder actuar globalment sense intermediaris i, per tant, la internacionalització de les empreses de les illes Balears ha de formar part, ben clarament, de l’agenda del govern”.
En relació a la política energètica del Govern, la diputada d’ExC ha recordat que cada vegada més les fonts d’energia s’han de diversificar, tenint en compte que els recursos són limitats i que hem de tenir també permanentment en compte criteris de sostenibilitat. I ha afegit que “investigar en energia i invertir en energies renovables suposa, al mateix temps, invertir també en un futur més sostenible. Es tracta d’una responsabilitat evident, tant pel que fa al govern de les illes Balears, com, en el temps en què ens ha tocat viure, també a nivell planetari”.
Per a la diputada eivissenca, les inversions en energies renovables haurien d’afectar molt diversos aspectes, que van des de les millores en enllumenats urbans fins a la difusió d’aquestes mateixes energies.

Esperança Marí