Dilluns, 4 de febrer de 2008

Esquerra celebra la victòria de Boris Tadjic a les eleccions de Sèrbia

El secretari de Política Internacional d’Esquerra, Bernat Joan, ha celebrat la victòria de Boris Tadjic a les eleccions generals sèrbies. Tadjic, líder del Partit Demòcrata de Sèrbia, ha guanyat per un estret marge de vots davant el Partit Radical, antieuropeista i radicalmente contrari a la independència de Kosovo. “No és que Tadic digui obertament que accepta la independència de Kosovo”, ha comentat Joan, “però ha declarat que mantindrà bones relacions amb aquells estats que optin per un Kosovo independent”. Segons el secretari de Política Internacional d’Esquerra, “constitueix un claríssim pas endavant que la majoria de la població sèrbia hagi optat per la via europeista i per la resolució pacífica dels contenciosos, enfront d’una postura, molt estesa a Sèrbia i representada pel Partit Radical, pro-russa i partidària d’usar la força, si cal, per mantenir la unitat de l’estat”.

Bernat Joan reclama de la Unió Europea “suport immediat al candidat guanyador de les eleccions i col.laboració ferma per tal de fer possible que Sèrbia, com han fet ja d’altres estats dels Balcans, vagi emprenent el seu camí cap a la integració europea”. Quant a la postura del Partit Demòcrata envers Kosovo, Joan ha remarcat que “ja varen tenir una postura similar pel que fa a la independència de Montenegro, fet que va permetre una transició pacífica en aquell país. Entenem que la Unió Europea ha de reconèixer l’esforç fet pel Partit Demòcrata, en unes condicions difícils i fent uns equilibris més que inestables”.

Bernat Joan