Dijous, 10 de gener de 2008

Esquerra condemna l’execució de H. H. Demir a l’Iran

Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra ha condemnat, en nom del partit, l’execució per part del règim iranià del líder kurd Hassan Hikmat Demir. “La mort de Demir, que se suma a les dels periodistes Hassanpour i Hiwa Boutimar, impulsors del diari Asu (Onada), demostra el grau de repressió que existeix a l’Iran en contra de les reivindicacions polítiques del Kurdistan sota dominació iraniana”.

Segons Joan, “la teocràcia iraniana fa de la unitat de l’estat una de les seues senyes fonamentals d’identitat i, per aquest motiu, la persecució d’aquells que reivindiquen els drets nacionals del Kurdistan hi és més implacable que enlloc”, cosa que posa “permanentment en perill la vida d’aquells que treballen pel reconeixement dels drets del Kurdistan”. Esquerra lamenta que “crims com el perpetrat contra H. Hikmat Demir no rebin una immediata contestació internacional, tenint en compte que no constitueixen un atemptat flagrant contra els drets humans més elementals, començant pel dret a la pròpia vida”. Joan considera que, “en tractar la qüestió kurda, s’hauria de posar especial èmfasi en aquelles àrees on la persecució és més virulenta i que, sovint, són també les més oblidades”, entre les quals ha destacat el Kurdistan sota dominació iraniana i el Kurdistan ocupat per Síria.

Bernat Joan