Dijous, 30 d'agost de 2007

Esquerra demanarà explicacions al Congrés sobre el nou cas d'agressió lingüística de la Guàrdia Civil

La portaveu d'Esquerra-Illes Balears, Margalida Seguí, ha anunciat que el partit farà el seguiment del nou cas d’agressió lingüística patida, aquesta vegada, per la traductora d'àrab i berber Saïda Saddouko per part de dos membres de la Guàrdia Civil. Segons Seguí, "pensam que el delegat del govern espanyol hauria de suspendre els guàrdies civils que faltaren el respecte a Saïda Saddouko pel fet de parlar el català, i que hauria de fer pública aquesta mesura perquè sigui exemplar i perquè la ciutadania sàpiga si els casos d’agressió lingüística seran sancionats, com preveu el nou Règim Disciplinari de la Guàrdia Civil, o si a la pràctica continuaran quedant impunes".

La portaveu d’Esquerra ha recordat que el problema de les agressions lingüístiques a catalanoparlants per part de membres dels cossos de seguretat de l’Estat "fa massa temps que s’arrosseguen", i que Ramon Socies ja fa temps que es va comprometre a posar-hi solució i a introduir el coneixement del català en aquests cossos. Seguí ha assenyalat que "el que cal aquí, a banda del respecte als drets lingüístics dels catalanoparlants, és que s’aprenguin normes bàsiques de convivència, i és que totes les persones mereixen ser tractades amb respecte, fins i tot en el cas que no se'ls entengui".

Seguí ha afegit que "Esquerra demanarà explicacions, mitjançant preguntes al Congrés, del tractament d’aquest cas concret com de la manera en què s’implantarà el respecte i el coneixement del català dins la Guàrdia Civil i la Policia".

Margalida Seguí