Dimecres, 14 de novembre de 2007

Esquerra felicita Danilo Türk, nou president d’Eslovènia

Bernat Joan, secretari de Política Internacional d’Esquerra, ha fet arribar la seua felicitació a Danilo Türk, president electe d’Eslovènia des de diumenge, i li ha desitjat sort al capdavant d’aquest petit i pròsper estat.

Segons el secretari de Política Internacional d’Esquerra, “la personalitat de Danilo Türk encara el bo i millor del que ha de transformar la lògica política dels Balcans”. “Des de posicions progressistes perfectament adaptades a la modernitat, el nou president d’Eslovènia és una persona respectuosa amb la diversitat, ha lluitat llargament en defensa dels drets humans i s’ha significat poderosament com a defensor de les minories lingüístiques i nacionals, i de les societats obertes, pluriètniques i integradores”, ha manifestat Joan, qui ha afegit que “tot i que el paper del president de la república, a Eslovènia, és merament testimonial, té un gran valor simbòlic que, a l’àrea dels Balcans, sigui elegida una persona amb aquesta visió de la política”.

Així mateix, Joan ha expressat la seua esperança “que l’Aliança Lliure Europea (ALE), en un futur pròxim, pugui eixamplar-se amb representación de partits de petits estats, que comparteixen molts problemes i oportunitats, en relació a la Unió Europea, amb els que representen les nacions sense estat que avancen en el camí cap a la pròpia sobirania”. Segons Bernat Joan, “els aliats naturals, a Europa, de partits com l’SNP, EA, Play Cymru o Esquerra són els partits progressistes i europeistes de nacions com Suècia, Finlàndia, Estònia o Eslovènia, amb els quals compartim la major part de propostes en el procés de construcció europea i d’organització de les nostres respectives societats”.

Bernat Joan