Dimecres, 29 d'agost de 2007

Esquerra proposa un front comú dels partits catalans perquè Zapatero expliqui al Congrés les inversions a Catalunya

El portaveu d'Esquerra al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, ha anunciat avui que proposarà "un front comú als partits catalans per forçar que el president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, expliqui a la cambra baixa espanyola les inversions que l'executiu estatal pensa incloure en els propers pressupostos generals de l'Estat per complir la disposició addicional tercera de l'Estatut i fer front al greu col·lapse que pateixen les infraestructures a Catalunya". Tardà ha realitzat aquesta proposta en el decurs de la diputació permanent del Congrés on es debatia una petició d'Esquerra perquè el ministre espanyol d'Economia, Pedro Solbes, informés a la cambra baixa sobre aquesta mateixa matèria. Finalment, la proposta d'Esquerra ha estat rebutjada pel bloqueig del PSOE després de tres empats successius en les votacions, forçant l'aplicació del reglament i desestimant la iniciativa.

Prèviament, el portaveu d'Esquerra a Madrid havia defensat la necessitat que "el govern espanyol expliqués a la cambra baixa quines partides pensa incloure als propers pressupostos generals de l'Estat per complir la disposició addicional tercera de l'Estatut, que fixa que l'Estat ha de destinar a Catalunya una inversió en infraestructures equivalent a l'aportació del PIB català a l'estatal". Tardà ha recordat que "Esquerra ja no va donar suport als darrers comptes estatals perquè el govern espanyol no va complir amb l'Estatut, en no arribar al 18,85% de la inversió estatal en infraestructures". El portaveu independentista ha reiterat que "Esquerra no avalarà els pressupostos si no compleixen escrupolosament l'Estatut i la inversió estatal es continua limitant a les partides de Foment i Medi Ambient". En aquest sentit, Tardà ha finalitzat defensant el Govern de Catalunya i recordant que "el conseller Castells ha demostrat en diverses ocasions la seva disconformitat amb els criteris aplicats pel PSOE i el Ministeri espanyol d'Economia".

Joan Tardà