Dimarts, 17 de desembre de 2013

Esquerra Republicana, EH Bildu i BNG treballaran junts pel dret a decidir

Esquerra Republicana, EH Bildu i BNG han celebrat una reunió de treball en la qual representants d'aquestes formacions han analitzat la situació en les seves respectives nacions en un context polític marcat per l'anunci d'una consulta per la independència a Catalunya.

BNG i EH Bildu han volgut aprofitar aquesta trobada per expressar el seu 'suport total al procés democràtic iniciat per la societat catalana' i han mostrat el seu respecte i solidaritat tant a Esquerra Republicana 'com a la resta de formacions polítiques i organitzacions socials que s'han compromès a dur a terme una consulta el 9 de novembre del 2014'.

La reunió, celebrada a Bilbo, s'emmarca dins dels contactes que aquestes formacions mantenen a les seves respectives nacions i a d'altres pobles de l'Estat 'en la perspectiva de configurar una aliança àmplia pel dret dels pobles a decidir el seu futur i per la transformació del model socio-econòmic'.

A la trobada, les tres formacions han arribat als següents acords:

- Galiza, Països Catalans i Euskal Herria són nacions de ple dret i aspiren a expressar-se amb veu pròpia al concert europeu i internacional.

- Les polítiques de negació de drets que pateixen les nostres nacions i la seva ciutadania han augmentat amb l'excusa de la crisi i les polítiques de recentralització.

- En aquest moment històric, creiem que és necessari explorar vies més efectives de col·laboració entre les nostres nacions i creiem que amb l'horitzó de les eleccions europees del 2014 és imprescindible visualitzar que ni Països Catalans, ni Euskal Herria, ni Galiza estan soles en la seva reivindicació en favor d'una Europa que reconegui el dret de les nacions a decidir lliurement el seu futur.

- Esquerra Republicana, BNG i EH Bildu són conscients que a la llum dels procesos d'Escòcia i Catalunya, però també dels reptes socials plantejats per una profunda crisi econòmica que posa de manifest el fracàs del model neoliberal, les eleccions europees del maig del 2014 ofereixen una oportunitat per expressar que la ciutadania de les nostres nacions volen decidir el seu futur perquè aspiren a canviar d'arrel l'actual situació d'injustícia.

- Esquerra Republicana, BNG i EH Bildu mantindran canals oberts, entre ells i amb d'altres formacions polítiques, a les quals des d'ara mateix convidem a treballar conjuntament per fer possible que el dret a decidir i la defensa d'un nou model social estiguin al centre del debat europeu.

Reunió de dirigents d'ERC, EH Bildu i BNG