Dilluns, 16 de setembre de 2013

Esquerra Republicana mostra el seu suport a la comunitat educativa balear per la vaga contra el decret de llengües

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Anna Simó, ha volgut expressar la solidaritat i suport del partit a la comunicat educativa balear amb motiu de la vaga indefinida contra la política lingüística en l'ensenyament del president de les Balears, José Ramón Bauzá. La vaga, que està tenint un seguiment massiu en el primer dia de curs, ha unit tota l'escola pública i concertada de Primària i Secundària de les Illes donant suport a les mobilitzacions per rebutjar el decret de llengües, que, malgrat haver rebut un revés del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, tira endavant amb l'objectiu d'aplicar un model trilingüe per arraconar el català fins a una tercera part de tot l'horari escolar. L'exigència irrenunciable de tots els sindicats sense excepció és que el govern de Bauzá retiri el decret de trilingüisme aquest any i reclamen una educació de qualitat, inclusiva i en català.

Simó ha posat com exemple aquesta reivindicació en un moment en què el govern de Rajoy ha ofert diàleg a Catalunya en la resposta a la carta que el president Mas va dirigir al president del govern espanyol sobre el procés cap a la consulta al poble de Catalunya el 2014. Simó s'ha preguntat si el diàleg que ofereix Rajoy és el mateix que ha ofert Bauzà a la comunitat educativa balear, a cop de decret.