Divendres, 28 de febrer de 2014

Esquerra Republicana presenta el web www.abroad.cat amb un missatge clar a la comunitat internacional: Volem votar, votarem.

El vicesecretari general de Relacions Internacionals d'Esquerra Republicana, Jordi Solé, ha presentat la pàgina web www.abroad.cat, la 'nova eina de comunicació internacional del partit en un format multilingüe que vol adreçar un missatge molt clar a la comunitat internacional: volem votar, votarem'.

Sole ha assegurat que 'l'escena internacional és una oportunitat oberta per explicar el procés polític que viu Catalunya davant l'actitud tancada del govern espanyol que es nega a donar cap pas endavant i ni tan sols a parlar-ne'. Jordi Solé ha explicat que 'l'escenari internacional no entén aquesta actitud tancada del govern espanyol i s'està detectant un canvi d'actitud que es veu reflectit també en els mitjans de comunicació internacionals. On abans la informació era molt condicionada per la posició governamental des de Madrid, ara s'hi pot trobar una informació més rigorosa i un interès enorme en com evoluciona el procés català'.

Jordi Solé assegura que 'a nivell internacional es detecta comprensió per la voluntat del poble català de voler decidir el seu futur votant i el que genera incomprensió és el tancament absolut sense cap escletxa del govern espanyol, més encara que posi com a condició al diàleg la renúncia al mandat democràtic el poble català i a la consulta del 9 de novembre. El món no entén que alguns ciutadans europeus, cas dels escocesos, puguin decidir el seu futur votant, i als catalans se'ns digui que això és il·legal.'

A la pàgina web www.abroad.cat es pot trobar continguts informatius i articles d'opinió traduïts en diferents llengües. Actualment els continguts es poden consultar en castellà, anglès, francès, alemany i portuguès. Les traduccions s'ampliaran a altres llengües i actualment es treballa en la versió en italià. Lligat a la pàgina web hi ha un butlletí de notícies per mantenir informats els diferents contactes internacionals fruits de las tasca constant i discreta del partit en la internacionalització del procés.

El vicesecretari general de Relacions Internacionals d'Esquerra Republicana, Jordi Solé, presentant la pàgina www.abroad.cat