Dimarts, 17 de setembre de 2013

Esquerra Republicana presenta mocions de suport a la vaga indefinida de docents a les Illes Balears als ajuntaments dels Països Catalans

Esquerra Republicana presentarà a tots els municipis en què té representació una moció de suport a la vaga indefinida que estan fent en aquests moments els docents de les Illes Balears en defensa d'un ensenyament públic, de qualitat i en català. Esquerra també fa una crida a fer aportacions a la caixa de resistència de l'Assemblea de Docents a través de la seva pàgina.

El secretari de Política Municipal d’Esquerra Republicana, Marc Sanglas, ha afirmat que ‘es farà arribar la moció a tots els grups municipals, més de 500 arreu dels Països Catalans, una iniciativa en suport d’aquesta reivindicació que també és nostra’. Per a Sanglas, ‘l’objectiu és l'oposició a les actuacions antidemocràtiques de l'executiu illenc amb mesures com el Decret de Convivència o la Llei de símbols que prohibeix les quatre barres a les escoles o la lliure opinió del professorat. Aixi com també rebutjar l'aplicació d'un decret, el TIL, que minoritza el català a les aules'.

La regidora d'Esquerra Republicana a Bunyola, Agustina Vilaret, que avui ha aportat com la resta dels companys del grup municipal l'ímport de les dietes que cobren els regidors d'Esquerra a Bunyola ha declarat que 'la moció la presentarem a Ajuntaments com Xixona, Barcelona o Bunyola. Segons Vilaret, 'un atac al qualitat de l'educació, a la llengua, als símbols i a la democràcia a qualsevol indret dels Països Catalans és un atac a tota la nació. Per això la solidaritat amb els docents també ha de tenir aquest àmbit'.

Esquerra Republicana presenta mocions de suport a la vaga indefinida als ajuntaments dels Països Catalans