Dimecres, 3 de juliol de 2013

Esquerra Republicana reclama una regulació del voluntariat esportiu i la seva no vinculació a la categoria de professionals de l'esport

Esquerra Republicana reclama una regulació del que representa el voluntariat esportiu, la seva no vinculació a la categoria de professionals de l’esport, i la seva exempció d’alta i cotització a la seguretat social. La Comissió Sectorial d’Esports d’Esquerra Republicana de Catalunya, es mostra profundament preocupada pel greu problema que es deriva de les actuacions de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a diferents federacions i clubs esportius de Catalunya. Això pot representar una greu agressió al teixit associatiu esportiu del nostre país, i la desaparició de moltes entitats esportives que veuran limitades les seves possibilitats d’actuació per motius econòmics.

Les entitats esportives catalanes van rebre una circular on se les informa d’un període de regularització que finalitza el 30 de setembre, que és quan acaba la moratòria i quan seguiran les actuacions inspectores. El diputat al Parlament, Albert Donés pregunta: 'qui s’ha de regularitzar? Qui es considera professional de l’esport i qui voluntari?' i també 'si existeix un document oficial de la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social, signat i datat, que reculli les “instruccions” a que s’han d’atenir les entitats esportives de Catalunya?'.

Donés demana a la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya més contundència en la seva negociació amb el Govern central en aquest aspecte: 'No n’hi ha prou de negociar una moratòria de tres mesos, perquè al final, la situació serà la mateixa: l’anorreament de l’esport base català'.

La Comissió Sectorial d'Esports d'ERC promourà actuacions al Parlament de Catalunya i al Congrés de Diputats a fi que es reconegui la realitat del voluntariat esportiu com a puntal de les entitats esportives i com a situació exclosa del règim d'afiliació al règim de la Seguretat Social tal com va iniciar-se amb la proposició no de llei presentada a la Mesa del Congrés de Diputats per Esquerra Republicana-Catalunya-Sí el 17 d'abril passat, pendent de tramitació, i donarà suport a totes les accions d'interès general que sorgeixin del teixit esportiu català.