Divendres, 28 de febrer de 2014

Esquerra Republicana seguirà treballant per defensar conjuntament el dret a decidir al Parlament Europeu

El vicesecretari general d'Internacional i Relacions Institucionals d'ERC, Jordi Solé, lamenta que ICV s'hagi despenjat de les converses per pactar un punt comú per al programa de les eleccions europees i que no assisteixi a les properes reunions previstes per aquest tema. En aquest sentit reitera que 'ens hagués agradat que s'hi hagués quedat, és una oportunitat perduda, però el més important és que la unitat segueixi sencera i sòlida' i que es defensi conjuntament el dret a decidir al Parlament Europeu.

Solé precisa que 'no és el significat dels punts programàtics el que perd sentit, ja que tenen tot el valor del món, i haurien de ser la guia de l'acció conjunta de tots els partits catalans al Parlament Europeu en l'àmbit nacional'. Solé es reafirma en lamentar que ICV es despengi de les converses entre partits i no atengui un clam de la majoria social que voldria que la Consulta i l'acceptació del seu resultat tingui el suport del Parlament Europeu.

Solé confia ICV recapaciti i atengui la petició que l'ANC, AMI i Omnium i altres entitats sobiranistes han cursat als partits per tal que subscriguin els punts programàtics presents en la “declaració de febrer” de l'ANC.

Davant la convocatòria de reunió de l'ANC pel proper dilluns dia 3, la posició d'ERC serà la de treballar i posar el màxim de fàcil les coses per tal que ningú tingui cap excusa per evitar l'acció conjunta de les forces polítiques partidàries del dret a decidir acordin la unitat d'acció al Parlament europeu per defensar la consulta del 9N.