Dilluns, 21 de gener de 2008

Esquerra valora molt positivament l’articulació del Grup d’Edimburg

Bernat Joan, Secretari de Política Internacional d’Esquerra i Secretari General de l’Aliança Lliure Europea, ha valorat molt postivament l’articulació de l’anomenat Grup d’Edimburg. “El Grup d’Edimburg és format per cinc partits polítics de l’ALE amb responsabilitats de govern”, ha explicat el dirigent d’Esquerra, “és a dir, l’Scottish National Party d’Escòcia, el Plaid Cymru de Gal.les, l’Spirit de Flandes, Eusko Alkartasuna d’Euskadi i Esquerra”. Segons Joan, “per primera vegada l’ALE compta amb partits de govern a diverses nacions sense estat d’Europa i, per tant, està en condicions de poder articular polítiques comunes, tant en les pròpies vies cap a la independència com en la visió compartida sobre el procés de construcció europea”.

El dia 19 de gener, reunits a Edimburg dirigents de les diferents forces polítiques esmentades, s’ha signat la Declaració d’Edimburg, en què l’SNP, el Plaid, l’Spirit, EA i Esquerra es comprometen a coordinar polítiques conjuntes en el marc de la cultura, de la política lingüística, de l’educació, de les relacions internacionals i del propi procés de construcció nacional. Bernat Joan ha manifestat la seva convicció “que l’ALE està començant una nova etapa, en què es consolidarà com a partit de les nacions sense estat emergents, que, previsiblement, ben aviat comparan amb un grau més gran de normalitat política dins la Unió Europea, en què es buscarà la incorporació de partits de petits estats-nació d’Europa amb problemàtiques semblants a les nostres i en què s’afermarà el lideratge en el procés de restitució de drets i de projecció de projectes nacionals propis vers el futur”. Segons Joan, “podrem dur endavant aquest projecte ambiciós perquè tenim una visió alternativa d’Europa, considerablement més oberta que la que se’ns planteja des dels estats, i, sobretot, més viable de cara al futur”.

Bernat Joan