Divendres, 22 de gener de 2016

Fornells: 'Volem totes les eines per defensar la política agrària de la República Catalana a la Unió Europea'

L'alcaldessa d'Esquerra Republicana de Vilanova de l'Aguda i diputada de Junts pel Sí al Parlament, Montserrat Fornells, en la seva intervenció a la jornada inaugural del XII Congrés Inaugural d'Unió de Pagesos ha evidenciat un cop més que 'el sector agrari serà crucial a la nova República Catalana i deixarà d'estar en la situació de desemparament que viu sota el govern espanyol'.

Fornells ha explicat que 'volem que el sector agroalimentari deixi d'estar desemparat, volem totes les eines per defensar la política agrària de la República Catalana a la Unió Europea, convertir-lo en un sector estratègic'. Montserrat Fornells ha explicat que 'cal potenciar el consum de proximitat, uns preus justos, la lluita contra l'abús per part dels grans distribuïdors i, en resum, ser una República on la política agrària sigui crucial i es deixi d'especular amb aquest tema transcendental'.

Montserrat Fornells ha recordat que el sector agrari català aporta 2500M€ als pressupostos de la UE i rep uns 523M € en ajuts. 'Tot passa per Madrid i necessitem tenir veu pròpia a Europa. Ara no tenim un estat que ens representi i el govern espanyol que distribueix els ajuts afavoreix un model agrícola ben diferent del català. Per això ens cal un nou estat per defensar els interessos dels nostres pagesos i ramaders' ha reblat Fornells.

Montserrat Fornells intervenint al XII Congrés Inaugural d'Unió de Pagesos