Dilluns, 9 de setembre de 2013

Galiano: 'Cal que ens seguim mobilitzant per defensar l'ensenyament públic'

Coincidint amb l'inici del nou curs escolar, Francesc Galiano, secretari d'Ensenyament d'Esquerra Republicana del País Valencià, ha denunciat la situació de l'ensenyament al País Valencià. Per a Galiano 'aquest nou curs ens porta xifres demolidores. Enguany 14.000 alumnes no podran estudiar en programes d'ensenyament en valencià per les traves que posa el govern del Partit Popular. A més, la Conselleria d'Educació té un deute de 27 milions d'euros en beques del curs anterior amb el greuge de que aquest curs no hi haurà convocatòria d'ajudes per l'adquisició de llibres amb l'excusa de mantindre les beques de menjador a les quals també accedeixen enguany els centres concertats'.

Segons Galiano “per al curs 2013-2014 ens trobem amb un augment de 4.120 alumnes front a una reducció de 1.220 professors a l'escola pública continuant la tendència imposada des de 2011. En canvi a l'escola concertada hi ha un augment de dotació de recursos humans. Un estudi fet per la Federació d'Associacions de Pares i Mares de la resolució publicada el 23 de juliol demostra que la mitjana de hores assignades als Contractes Programa en els col·legis públics adherits és de 12’5 a 25 hores en primària, mentre que als centres concertats les hores poden arribar fins a 80 o a 100 hores. Aquest fet es veu agreujat pel nou acord de professorat interí que ha comportat la reordenació de les llistes i la pèrdua del seu lloc de treball de més de 1.400 docents".

Davant aquestes agressions, el dirigent republicà ha declarat que “Ens calen els recursos econòmics i els democràtics, la competència plena per a decidir quina escola volem, ja que les societats que ixen de la crisi són les que inverteixen en educació. Des d'Esquerra Republicana del País Valencià volem fer una crida a la participació en la defensa del sistema educatiu públic valencià. Comencem el nou curs 2013-2014 amb el recolzament de les mobilitzacions convocades des de les plataformes d’ensenyament public, sindicats i AMPA del País Valencià, colze a colze amb la lluita continuada per una escola pública valenciana, de qualitat i laica”.

Galiano: 'cal que ens seguim mobilitzant per defensar l'ensenyament públic'