Dimarts, 13 d'octubre de 2009

Govern, Ajuntament de Sant Cugat i entitats financeres posen en marxa el parc empresarial de l’esport

La Generalitat, l’Ajuntament de Sant Cugat i el sector privat posen en marxa l’EsportParc Internacional Catalunya, el primer parc tecnològic i empresarial especialitzat en esport que s’aixecarà al costat del CAR de Sant Cugat del Vallès amb l’objectiu de potenciar la investigació i la innovació empresarial relacionada amb l’esport. El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presidit aquesta tarda al Palau de la Generalitat la signatura del protocol de creació de la societat público-privada que s’encarregarà de dissenyar, construir i explotar el parc empresarial, un espai de 31.000 metres quadrats que acollirà empreses líder del sector i que serà el nucli central de l’EsportParc. “Serà un bon instrument de redreçament i dinamització econòmica, però també d’orgull de país”, ha manifestat Josep-Lluís Carod-Rovira. A l’acte han assistit la secretària general de l’Esport, Anna Pruna; l’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder; el president de la UFEC, David Moner, i els responsables de les principals entitats financeres.

El vicepresident del Govern ha situat l’EsportParc com un dels grans projectes del Govern de la legislatura, “una d’aquelles obres de les quals sentirem orgull i autoestima de país”. I és que, ha subratllat, es tracta d’“una iniciativa de dimensió nacional, amb vocació internacional, però que té els peus al seu lloc, a Sant Cugat”. Una iniciativa, segons ha dit, “carregada de futur”, que farà que Catalunya sigui novament “capdavantera a Europa”. I és que l’EsportParc Internacional Catalunya serà el primer parc tecnològic especialitzat en esport on s’uniran la recerca, el desenvolupament, la innovació, la tecnologia i la indústria del món de l’esport amb l’experiència, l’esforç i el talent d’esportistes, entrenadors i professionals. Permetrà potenciar i consolidar encara més un sector que ja ha esdevingut un important motor econòmic del país. De fet, representa actualment el 3% del PIB i compta amb més de 400 empreses que facturen al voltant de 4.200 milions d’euros anuals i ocupen fins a 22.500 treballadors.

En la seva intervenció, el vicepresident del Govern també ha subratllat la “significació històrica” de l’acte, tenint en compte que ha estat possible per “la suma d’esforços” entre el sector públic i el privat, que “han entès que convenia al país un objectiu d’aquestes característiques”.

També la secretària general de l’Esport, Anna Pruna, ha subratllat que amb la complicitat del sector públic i el privat “fem possible que el sector esportiu guanyi més prestigi i pugui ser més professional”. I és que, tal com ha destacat, un dels grans objectius estratègics de la Secretaria General de l’Esport és fer de l’esport “un gran motor d’impuls econòmic, promoure la inversió esportiva i apropar el món de l’empresa al sector”. Segons Pruna, l’acte d’avui és un “acte de compromís i d’acció”, “un pas rellevant perquè el projecte comenci a ser una realitat”.

L’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, ha posat èmfasi en “el talent i el valor afegit” que incorporarà el projecte i que, per tant, “generarà riquesa i ocupació de qualitat”. “És un projecte que ens fa il·lusió des de la perspectiva de país, perquè ens encara cap on hem de pensar la nostra economia del futur”, ha manifestat Recoder qui també ha subratllat la bona entesa entre el sector públic i privat, amb un “diàleg constructiu i fàcil”.

El projecte

La societat que es constituirà a partir de la signatura del protocol d’avui estarà integrada en un 49% per ens públics (Consell Català de l’Esport, Ajuntament de Sant Cugat i CAR de Sant Cugat) i en un 51% per entitats privades (Caixa Laietana, Caixa Terrassa, Caixa Sabadell, Banc Sabadell, La Caixa, Caixa Catalunya, Caixa Penedès i la Unió de Federacions Esportives Catalanes). Serà l’encarregada de tirar endavant el parc empresarial que en una superfície de 31.000 metres quadrats acollirà empreses líder en el món de l’esport. Posteriorment, dissenyarà també el parc tecnològic, la segona base del projecte.

El vicepresident del Govern, amb la secretària general de l'Esport, Anna Pruna; el president de La Caixa, Isidre Fainé, i l'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder