Dimarts, 2 de gener de 2007

Joan Ridao: 'Desitgem que el procés de pau continuï, a pesar de la irracionalitat d'ETA'

En una entrevista concedida avui a Ona Catalana el portaveu del Grup Parlamentari d'Esquerra, Joan Ridao, ha explicat que "desitgem que el procés de pau continuï, a pesar de la irracionalitat d'ETA". Ridao assegura que "la reacció del govern espanyol davant l'atemptat criminal d'ETA, tancant-se a possibles negociacions futures amb l'organització armada, és comprensible des del dolor per les víctimes, i més si es té en compte la irracionalitat amb què ETA ha actuat una vegada més i que cal condemnar".

Segons el diputat, després d'aquesta reacció inicial que el govern espanyol ha deixat en mans del secretari d'organització del PSOE, José Blanco, "esperem que el procés de pau continuï i no s'estronquin els intents d'arribar a una solució dialogada al fenomen de la violència al País Basc". Ridao ha recordat que en un context similar, el de la pacificació de l'Ulster, l'IRA va atemptar de forma sagnant contra la City de Londres i això no va evitar un desenllaç pactat entre les parts en conflicte.

En el cas de l'atemptat de Barajas, és evident que no hi ha un altre responsable que ETA. Tanmateix, segons Joan Ridao, "el govern espanyol ha de valorar els gestos i renúncies que durant mesos ha fet l'organització armada, que ha aparcat qüestions fins fa poc innegociables com la territorialitat o l'autodeterminació, mentre que per part de l'Estat no s'han arribat a concretar gestos com l'apropament dels presos".

Joan Ridao