Dimecres, 29 d'abril de 2015

Junqueras a Mas: 'La Llei Wert empobreix l'educació dels alumnes: no apliqui les revàlides'

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, ha demanat al president de la Generalitat que, vist que la Llei d'Educació del ministre Wert empobreix l'educació dels alumnes, no apliqui les revàlides.

Intervenció d'Oriol Junqueras a la sessió de control del Parlament de Catalunya

'Per sortir de la crisi amb solidesa és fonamental millorar el nivell educatiu, però la Llei d’Educació del ministre Wert empobreix clarament l'educació dels nostres alumnes'
, ha lamentat Junqueras. Així, ha denunciat que la Llei Wert:

- Impedeix que els centres siguin autònoms i s'adaptin al seu entorn, prenent les decisions més adequades en funció de la zona on es trobin i de l'alumnat que tinguin.
 - No permet que la comunitat educativa participi democràticament en la gestió dels centres, perquè suprimeix el consell escolar com a òrgan de govern.
 - Reserva a l'Estat la competència d'establir el currículum de les assignatures troncals i de dissenyar-ne l'avaluació, a través de proves externes i centralitzades al final de la primària, la secundària i el batxillerat.

'La Llei Wert planteja l'avaluació no com una eina d'aprenentatge, sinó com un mecanisme de control de l'Estat sobre els nostres alumnes i les nostres escoles, per garantir que s'apliquen uns currículums centralitzats'
, ha denunciat.

'No podem demanar als alumnes i als professors que facin actes d'insubmissió individual. No és una lluita individual, ni sectorial. Es tracta d'una qüestió nacional i social. Ens cal elcompromís ferm, clar i inequívoc que el Govern encapçalarà la no-aplicació de les revàlides previstes a la Llei Wert, en compliment de la llei catalana d'Educació'
, ha instat Junqueras.

El president del Grup Parlamentari d'ERC, Oriol Junqueras, durant la intervenció al ple.