Divendres, 18 de setembre de 2015

Junqueras: 'Ens morim de ganes de deixar de ser independentistes, però volem ser demòcrates i federalistes europeus per a tota la vida'

Artur Mas ha dit avui a Manresa que 'davant les pressions del poder Madrid i altres poders mundials Catalunya té la gran oportunitat de demostrar que la decisió del poble de Catalunya val molt més que aquests poders', ho ha dit després d’haver subratllat que 'l’Estat fa tot el possible perquè Catalunya s’espanti, fins i tot ha mogut el poder financer per fer-los dir que segons què votem el 27S quedarem fora de la UE i de l’Euro'.

'Fan l’estratègia de la por però el què realment els fa por a ells és aquesta candidatura, Junts pel Sí. Saben que si guanyem les eleccions, Europa i el Món en prendran nota i la lectura serà que democràticament i amb uns somriure els catalans han decidit prendre el camí propi' ha declarat Mas, i també ha dit: 'Els partits del “no” haurien d’estar defensant les bondats de l’Estat espanyol i només ens parlen d’estar a Europa, ja no gasten ni un minut a parlar-nos d’Espanya'.

Oriol Junqueras ha dit que 'mentre nosaltres avui fèiem un acte de “Sindicalistes pel sí”, han sortit els banquers pel “no". Els que han opinat que el què plantegem no seria una bona idea, són els mateixos que han ajudat a destrossar el sistema bancari espanyol i que tots nosaltres hem hagut de rescatar'. Junqueras ha explicat que 'ens morim de ganes de deixar de ser independentistes però volem ser demòcrates i federalistes europeus per tota la vida, volem construir una Europa molt millor de la que construeixen els que ens manen'.

Carme Forcadell també s’ha referit a la opinió presentada avui per alguns bancs: 'Serem nosaltres els que estarem davant d’aquest projecte i no els bancs,els fa por el nostre projecte perquè en una Catalunya independent volem un sistema bancari solvent i transparent'. Forcadell també ha animat a explicar a tothom que 'el nostre projecte és de llibertats democràtiques i justícia social. Volem compartir aquest futur amb tothom, no ens importa on han nascut o d’on vénen'.

En el mateix acte ha intervingut Adriana Delgado (núm. 36, Barcelona) que ha declarat sentir-se 'contenta de veure aquesta plaça tan plena de persones que volen fer un canvi i volen fer la revolució dels somriures. Volem un Estat econòmicament pròsper, políticament lliure i socialment just'. David Bonvehí (núm. 25, Barcelona) ha apuntat que 'renunciarem a un Parlament autonòmic per tenir un Parlament lliure i sobirà'. També hi era Josep Mª Mainat (núm. 77, Barcelona) que ha aixecat els aplaudiments del públic quan ha reblat: 'Encara no és festa major però potser ho serà d’aquí una setmana'.

A l’acte celebrat a la plaça Sant Domènec de la capital del Bages hi havia més de 4.500 persones, el primer a parlar ha estat l’alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, i ha estat presentat per la periodista Xantal Llavina que anunciat els 100.000 candidats a la campanya “Fes-te candidat pel Sí”.

Acte de campanya a Manresa