Dimecres, 5 d'octubre de 2005

La consellera Marta Cid demana la implicació de totes les famílies en l’educació

La consellera d’Educació, Marta Cid, ha demanat avui el compromís de totes les famílies i de la resta d’agents que intervenen en el procés educatiu en l’educació dels infants i joves del país "per avançar cap a un model educatiu de qualitat i construir una veritable societat educadora". Cid, que ha fet aquestes declaracions amb motiu del Dia Mundial del Professorat organitzat per la UNESCO, ha fet un especial reconeixement a la tasca del professorat, als quals els ha agraït "la feina feta i la valentia amb la qual afronten els reptes de futur".

Cid ha volgut subratllar que Catalunya és un país compromès amb l’educació de qualitat i que el Govern ha situat l’educació entre les seves principals prioritats. En aquest context, ha recalcat que "l’educació és la suma de moltes peces que han d’encaixar i on tothom ha d’assumir la seva part de responsabilitat: l’escola, el professorat, les famílies, l’Administració, l’entorn, els mitjans de comunicació, etc". Precisament amb motiu de la commemoració del Dia Mundial del Professorat, la consellera d’Educació participarà aquesta tarda en un acte organitzat pel Centre UNESCO de Catalunya sota el títol Dia Mundial del Professorat. UNESCO, un model d’Educació en valors per Catalunya.

De fet, el Departament d’Educació està dissenyant una campanya publicitària que pretén reconèixer la tasca dels mestres i professors i fer una crida a la resta d’agents de la comunitat educativa, en especial a les famílies, perquè es coresponsabilitzin de la seva tasca educativa. La campanya pretén donar veu a mestres i professors perquè reclamin la conveniència de treballar plegats amb les famílies per aconseguir l'èxit educatiu. El Departament té previst donar el tret de sortida a la campanya abans de finalitzar l’any.

Marta Cid