Dilluns, 11 de desembre de 2006

L'Executiva Nacional ratifica els nous membres del Govern i aprova els alcaldables de 37 poblacions

La portaveu d'Esquerra, Marina Llansana, ha explicat els acords de l'Executiva Nacional reunida aquest matí. La direcció del partit ha ratificat els membres que han passat a formar part del nou Govern d'Entesa i els caps de llista per les Illes Balears (Bernat Joan al Parlament balear i Joan Lladó al Consell Insular de Mallorca). També s'ha aprovat per unanimitat els caps de llista de 37 poblacions de més de 20.000 habitants de cara a les eleccions municipals de 2007.

Llansana també ha informat que durant el mes de novembre, després de l'acord de govern a la Generalitat, "s’han registrat 114 altes i 121 baixes de militància, de les quals només 62 han justificat la decisió pel pacte amb PSC i ICV-EUiA". En aquests moments, segons la Secretaria d’Organització, Esquerra compta amb 10.005 militants, 720 simpatitzants i 4.983 amics i amigues.

Sobre el reglament d'aplicació de la Carta Financera que s'ha presentat a l'Executiva, Llansana ha tornat a defensar el sistema de finançament d’Esquerra perquè, a diferència de la majoria de partits, exclou els donatius anònims. El Consell Nacional que se celebrarà dissabte a Reus donarà el vistiplau definitiu al nou text que regula l'aplicació de la Carta i que especifica quins són els càrrecs de confiança que hi estan sotmesos.

La portaveu també ha recordat que "la direcció insta els càrrecs de l'Executiva Nacional que passin a Govern a deixar les responsabilitats en l'estructura orgànica del partit". Així, ha avançat que Xavier Vendrell serà el nou vicesecretari de Coordinació Interna en lloc de Josep Vall, que passarà a ser secretari de Formació. Per la seva banda, Anna Simó, actual portaveu adjunta al grup parlamentari, substituirà Carme Capdevila a la Vicesecretaria d'Acció Política i Manel Balcells mantindrà la Vicesecretaria de Coordinació Institucional.

Llansana ha fet la conferència de premsa acompanyada de l'alcaldable per Barcelona, Jordi Portabella, que ha recordat l'objectiu d'arribar a les 200 alcaldies i a les 2.000 regidories en els propers comicis municipals del maig de 2007, on Esquerra presenta 700 llistes. Portabella ha assenyalat els eixos del partit de cara a aquestes eleccions: millorar el finançament municipal, aconseguir més proximitat amb la ciutadania, fomentar la participació activa, millorar la mobilitat, augmentar la cohesió social i ampliar el benestar.