Dimarts, 30 de juliol de 2013

Oriol Amorós : ‘Volem una nova administració local molt forta basada en els ajuntaments, mancomunant serveis comarcals i les vegueries’

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, sobre el projecte de Llei de Governs Locals de Catalunya ha explicat que ‘esperem que aquesta llei s’hagi d’aplicar durant poc temps perquè és una llei que hauria de dibuixar els principis generals per una nova administració i no podrem acabar de dibuixar del tot el model d’administració que volem fins que no tinguem totes les competències’.

Des d’Esquerra Republicana, assegura Amorós, ‘volem una nova administració local molt forta basada en els ajuntaments, mancomunant serveis comarcals i les vegueries’.

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’Esquerra ha destacat que en el projecte de llei presentat pel govern català ‘es treu despesa en representació política, però el tall gros no és aquí’. La part grossa a eliminar ens la trobem a les Diputacions, l’Administració perifèrica de l’Estat, Ministeris sense competències, i multitud d’organismes estatals innecessaris que operen des de Madrid amb antenes arreu i pagats per tots (Servei meteorològic estatal, Protecció de dades, Juntes de contractació, Agència estatal d’avaluació de l’àmbit universitari, Defensor del pueblo, Instituto cartográfico, Instituts d’opinió, Educació a distància, Llicència esportiva única, Observatoris de tota mena...) ‘Cal fer net de tota aquesta pila d’administració Estatal que ens ofega econòmicament i no ens ajuda’, ha reblat Amorós.

Oriol Amorós ha explicat que ‘eficiència de serveis significa mancomunar serveis en el territori, això els nostres ens locals ho saben fer des de fa anys, i no cal que ho faci la Diputació, una administració poc coneguda pels ciutadans i molt poc transparent pel que fa a la gestió de recursos’.

Amorós ha insistit que ‘el fet que cal una racionalització del mapa administratiu català és una evidència’ i les propostes d’Esquerra Republicana es centren en: mancomunar serveis, respectar les realitats locals amb diàleg amb els municipis, i fer net en una administració estatal que ens ofega. Per aquests motius Oriol Amorós assegura que ‘esperem que l’aplicació d’aquesta llei duri ben poc, assolim les plenes competències, i puguem elaborar un mapa administratiu propi, eficient i basat ens els valors republicans’.

Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que  abarateixen l'acomiadament
Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que abarateixen l'acomiadament