spotify instagram youtube Twitter Facebook
Dijous, 24 de gener de 2013

Jordi Portabella s’oposa al projecte de la Marina del Port Vell de Barcelona

El president del grup d’ERC+Dcat+Rcat, Jordi Portabella (ERC) ha assistit aquest matí a la roda de premsa convocada per la Plataforma Defensem el Port Vell de rebuig al projecte la Marina del Port Vell. Portabella (ERC) ha sintetitzat les tres principals discrepàncies amb el projecte presentat pel govern de CiU: una primera diferència de model, “no es pot fer fora la Facultat de Nàutica i apostar per un clúster nàutic alhora” ; una segona diferència de governabilitat “ja no és possible prendre decisions al marge del què pensa la gent” i una diferència de caràcter territorial o de sobirania ja que el Port és propietat de l’Estat espanyol que és qui pren les decisions. Per Portabella “aquesta transformació és governada des de Madrid i aplaudida a Barcelona i no reflecteix ni el nostre model de litoral ni tampoc l’aposta pel model de coneixement i de formació de la ciutat”.

Precisament aquesta tarda, en la Comissió d’Hàbitat, Portabella (ERC) preguntarà per les intencions del govern municipal sobre l’establiment d’un clúster nàutic al Port Vell ateses les informacions aparegudes sobre el trasllat de la Facultat de Nàutica fora de Barcelona?

La coalició d’Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat) va presentar tres al·legacions a l’avantprojecte de la Marina del Port Vell per fer-hi un 1) centre de formació vinculat a l’Escola Drassana, que ofereixi l’aprenentatge especialitzat dels oficis per al manteniment, reparació i construcció de grans embarcacions, 2) descartar la construcció de la Casa Club i també el restaurant de luxe previst davant de Palau de Mar i en cas de no acceptar aquestes al·legacions 3) excloure el moll d’Espanya del projecte 4) retirar el projecte en cas de no acceptar les al.legacions.

Portabella considera que el projecte de la Marina “està bàsicament enfocat a valorar únicament els suposats beneficis econòmics sense pensar amb la interconnexió amb la ciutat”. A més, Portabella qüestiona els suposats rèdits econòmics que tindria el projecte de la Marina ja que l’Estat espanyol és l’únic lloc de la Unió Europea en què existeix una legislació segons la qual tots aquells vaixells que s’estiguin més de tres mesos en el port han de pagar el 12% del preu del vaixell en forma d’impostos. Una quantitat desorbitada tenint en compte que els velers de luxe poden anar a amarrar a Saint Tropez.

Portabella està en desacord igualment amb el “caràcter endogàmic” i tancat que significa una instal.lació d’aquestes característiques i que “si es busca la interrelació natural amb el barri, amb el Club Natació Barcelona i amb els restaurants de Palau de Mar per exemple, evitarem convertir la Barceloneta en un lloc blindat”.

Portabella veu una gran incoherència apostar per un clúster nàutic i fer desaparèixer la Facultat de Nàutica
Portabella veu una gran incoherència apostar per un clúster nàutic i fer desaparèixer la Facultat de Nàutica

© 2019 Esquerra_Avís legal i cookies_Sobre el web